10387312_10205862278655655_8960089898693

Isi? Pääsenkö syliin?

 

N. kuukausi, sitten mietin minkä uuden tempun opettaisin Lotalle. Olen monesti miettinyt "pam -leiki kuollutta", mutta se on mielestäni hankala opettaa. Tai sitten mun kärsivällisyys ei vaan riitä siihen.

Yksi ilta istuin keittiössä ja Lotta tuli siihen viereen, nousi takajaloilleen ja laskeutui siitä "kyykkyyn", siitäpä se idea sitten lähti. Mietin, hetken aikaa mikä olisi tempun nimi ja ensimmäinen joka mulle tuli mieleen oli Kyykky:D No sitä me sitten koko ilta harjoiteltiin ja seuraavana päivänäkin harjoiteltiin ja se oli siinä. Sen jälkeen aina jos Lotalle antoi herkun, niin pyysin tekemään kyykyn, jotta se iskostuisi sen mieleen. Noh kuinkas kävikään?

Nykyään Lotta tekee ensimmäisenä kyykyn, jos haluaa jotain. Perjantaina vanhemmillani teki kyykyn kun halusi hiiren, joka oli mun kädessä. Istuttiin olohuoneen sohvalla kun yhtäkkiä pikkusiskoni huudahtaa "iiih ihana Lotta, kattokaa sitä!". Olen monesti kertonut Lotan tavasta haluta jotain ja nyt se konkreettisesti esiteltiin. Tänään leikittiin kotona pallolla ja olin juuri heittämässä palloa, kun neiti teki kyykyn, sen sijaan että olisi ottanut varaslähdön pallon haussa. Kuten kuvasta näkyy, Lotta olisi halunnut autossa isin syliin ja jälleen osoitti sen tekemällä kyykyn. Eli taisi temppu iskostua päähän vähän liiankin hyvin. On se vaan niin ihana!

Jotkut ovat sanoneet että terriereille on hankala opettaa temppuja kun ovat niin itsepäisiä, hmm.. meidän terrierille on ainakin helppo opettaa juttuja, se oppii todella nopeasti.

Olin eilen niin ylpeä Lotasta, kun kävimme ystäväni eläinkaupalla Kangasalla ( http://www.toptassut.fi/ ). Sanoin Lotalle heti "ei ota", kun mentiin herkkuhyllyn luo. Ja neiti haisteli koreissa olleita herkkuja, mutta ei ottanut yhdestäkään korista mitään.

Kivaa viikkoa kaikille!

N&L